El Cicle Superior de l’Escola Parc de les Aigües convoca el I concurs literari de Sant Jordi de l’Escola Parc de les Aigües.
La primera convocatòria del concurs literari de Sant Jordi de l’Escola Parc de les Aigües s’adreça als alumnes de cicle superior amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita de l’alumnat, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya.
Categories
Característiques de la participació
La participació és obligatòria i el tema és lliure.
La llengua utilitzada serà la llengua catalana.
Els treballs han de ser originals i elaborats a l’aula.
Selecció dels escrits guanyadors
Es presentarà un treball de cada categoria per classe. Aquests treballs es lliuraràn al jurat.
El jurat estarà format pels mestres de cicle superior.
El veredicte del jurat es durà a terme el divendres 23 d’abril, durant el dia de Sant Jordi.
Els finalistes obtindran un diploma en reconeixement de la seva bona feina.
Els treballs de tots els participants es podran consultar des de la web de l’escola.
Descripció de les categories
El poema ha d’estar format per un mínim de 4 estrofes de 4 versos cada una.
Què avaluo? | 0 punts | 1 punt | 2 punts |
Adequació i coherència | No s’ajusta al tema escollit. | Més o menys s’ajusta al tema escollit. | S’ajusta al tema escollit. |
Lèxic | Vocabulari pobre i interferències.
Més de 5 errors | Vocabulari poc adequat.
4 o 5 errors. | Vocabulari adequat.
Menys de 5 errors. |
Ortografia | Més de 10 faltes. | Entre 5 i 10 faltes. | 4 faltes o menys. |
Concordança (morfosintaxi) | 4 o més errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. | 2 o 3 errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. | Menys de 2 errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. |
Creativitat | Poema senzill i poc creatiu. | —— | Poema elaborat i molt creatiu. |
El còmic ha d’estar format per un mínim de 8 vinyetes.
Què avaluo? | 0 punts | 1 punt | 2 punts |
Adequació i coherència | No s’ajusta al tema escollit.
No fa un ús adequat de les bafarades i onomatopeies. | Més o menys s’ajusta al tema escollit.
Fa un ús poc adequat de les bafarades i onomatopeies. | S’ajusta al tema escollit.
Fa un ús adequat de les bafarades i onomatopeies. |
Lèxic | Diàleg pobre i interferències.
Més de 5 errors | Diàleg poc adequat.
4 o 5 errors. | Diàleg adequat.
Menys de 5 errors. |
Ortografia | Més de 10 faltes. | Entre 5 i 10 faltes. | 4 faltes o menys. |
Concordança (morfosintaxi) | 4 o més errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. | 2 o 3 errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. | Menys de 2 errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. |
Creativitat i dibuix | Història senzilla i poc creativa.
Dibuixos poc elaborats i mal pintats. | —— | Història elaborada i molt creativa.
Dibuixos elaborats i ben pintats. |
El relat ha d’estar format per un mínim de 100 paraules. Dintre dels relats hi trobem les següents categories:
Què avaluo? | 0 punts | 1 punt | 2 punts |
Adequació i coherència | No s’ajusta al tema escollit.
No hi ha paràgrafs. | Més o menys s’ajusta al tema escollit.
Paràgrafs poc marcats. | S’ajusta al tema escollit.
Hi ha paràgrafs. |
Lèxic | Vocabulari pobre i interferències.
Més de 5 errors | Vocabulari poc adequat.
4 o 5 errors. | Vocabulari adequat.
Menys de 5 errors. |
Ortografia | Més de 10 faltes. | Entre 5 i 10 faltes. | 4 faltes o menys. |
Concordança (morfosintaxi) | 4 o més errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. | 2 o 3 errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. | Menys de 2 errors de: Temps verbal (passat, present, futur)
Concordança entre nom i verb, singular i plural, masculí i femení. |
Creativitat | Història senzilla i poc creativa. | —— | Història elaborada i molt creativa. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada